Reînmatriculare/ repetare/ prelungire 2024/2025
În conformitate cu Codul drepturilor și obligațiilor studentului și Regulamentul privind activitatea profesională a studenților de la ciclurile de studii universitare de licență și de masterat din UVT, există o serie de cereri care se depun în perioada anterioară începerii anului universitar sau într-un anumit termen după începerea acestuia, în cazul în care studenții se regăsesc într-una dintre următoarele situații:
- au finalizat ultimul an de studii, dar nu și-au îndeplinit toate obligațiile (promovarea examenelor) pentru finalizarea studiilor;
- nu pot promova în anul terminal de studii din cauza numărului insuficient de credite obținute;
- au fost exmatriculați cu drept de reînmatriculare;
- doresc întreruperea studiilor;
- se află în întrerupere de studii și doresc reluarea acestora.
Prelungirea de școlaritate – cererea în vederea prelungirii de școlaritate se depune cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de începerea anului universitar (termen limită: 20 septembrie 2024). Taxa de prelungire se achită în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea notificării din partea InfoCentrului studențesc / Centrului de gestiune a școlarității cu privire la configurarea acesteia. Taxele de recontractare și reexaminare se achită, în cazul studenților aflați în prelungire de studii, în primele 5 zile lucrătoare de la începutul anului universitar (termen limită: 4 octombrie 2024). În cazul neachitării taxelor în termenul stabilit, cererea de prelungire rămâne fără efecte, studentul urmând a fi exmatriculat.
Repetarea de studii – cererea în vederea repetării de studii se depune cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de începerea anului universitar (termen limită: 20 septembrie 2024). Taxa de repetare se achită în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea notificării din partea InfoCentrului studențesc / Centrului de gestiune a școlarității cu privire la configurarea acesteia. Taxele de recontractare și reexaminare se achită, în cazul studenților aflați în repetare de studii, în primele 5 zile lucrătoare de la începutul anului universitar (termen limită: 4 octombrie 2024). În cazul neachitării taxelor în termenul stabilit, cererea de repetare rămâne fără efecte, studentul urmând a fi exmatriculat. Comisia de recunoaștere și echivalare constituită la nivelul facultății va emite hotărârea de recunoaștere a creditelor dobândite anterior de studenți în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor de la secretarul șef al facultății.
Reînmatricularea la studii – cererea în vederea reînmatriculării la studii se depune cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de începerea anului universitar (termen limită: 20 septembrie 2024). Taxa de reînmatriculare se achită în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea notificării din partea InfoCentrului studențesc / Centrului de gestiune a școlarității cu privire la configurarea acesteia. Taxele de recontractare și reexaminare se achită, în cazul studenților reînmatriculați, în primele 5 zile lucrătoare de la începutul anului universitar (termen limită: 4 octombrie 2024). În cazul neachitării taxelor în termenul stabilit, cererea de reînmatriculare rămâne fără efecte. Reînmatricularea se realizează cu echivalarea de către comisia de recunoaștere și echivalare care funcționează la nivelul facultății a disciplinelor promovate anterior de student și alinierea la planul de învățământ aferent promoției alături de care este reînmatriculat. Comisia de recunoaștere și echivalare a facultății va emite hotărârea de recunoaștere a creditelor dobândite anterior în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor de la secretarul șef al facultății.
Întreruperea studiilor – cererea de întrerupere a studiilor se depune cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de începerea anului universitar (termen limită: 15 septembrie 2024).
Reluarea studiilor – cererea de reluare a studiilor întrerupte se depune cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de începerea anului universitar (termen limită: 15 septembrie 2024). La reluarea studiilor, studenții vor semna un act adițional la contractul de studii, vor contracta suplimentar disciplinele din anii de studii anteriori din planul de învățământ al programului de studii la care sunt înmatriculați aferent promoției cu care reiau studiile pe care nu le-au studiat/promovat, dacă este cazul, beneficiază de recunoașterea examenelor promovate până la momentul întreruperii, în baza Sistemului de credite transferabile, și vor intra în procedura de reclasificare pe locuri finanțate de la bugetul de stat și cu taxă.
Toate cererile se depun online, la InfoCentrul studențesc, prin intermediul ACESTUI FORMULAR. Toate taxele aferente acestor procese se achită online, prin intermediul platformei StudentWeb (secțiunea Financiar -> Plăți), din profilul instituțional al fiecărui student, cu excepția celor de reînmatriculare și prelungire de studii, care se achită prin intermediul site-ului https://plationline.uvt.ro
Toți studenții care sunt nevoiți să recontracteze o disciplină în anul universitar 2024-2025, indiferent de semestrul în care aceasta este studiată, trebuie să achite taxa de recontractare aferentă în primele 5 zile lucrătoare de după începerea anului universitar (termen limită: 4 octombrie 2024).